شناسه : 25561
نویسنده : استان خراسان رضوی
روابط عمومی بسیج حقوقدانان خراسان رضوی

رسیدگی به پروند های امر به معروف و نهی از منکر

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خبر داد:
تخصیص بیش از 20 شعبه رسیدگی به پروند های امر به معروف و نهی از منکر
به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی غلامعلی صادقی گفت: در راستای حمایت قاطع از آمران به معروف و ناهیان از منکر شعبه ویژه ای به همین منظور در تمامی حوزه های قضایی استان خراسان رضوی تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به جایگاه والای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات گفت: سیره علمی و عملی بزرگان دین نشان از اهمیت این فرایض واجب و نقش و تأثیر آن در سالم سازی جامعه دارد.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی امتداد قیام عاشورا بوده و همان گونه که امام حسین (ع) یکی از دلایل قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بر می شمرد ما نیز مکلف و موظف به احیاء و بهره گیری حداکثری از این ظرفیت عظیم در راستای تحقق آرمانها و ارزشهای الهی و اسلامی هستیم.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، دستگاه قضایی را متعهد به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و افزود: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مورد توجه مدیران و مسئولان قرار گرفته و به رؤسای حوزه های قضایی و دادستانهای عمومی و انقلاب شهرستانهای استان در زمینه حمایت از فعالان در این عرصه تذکرات لازم داده شده است.
غلامعلی صادقی خاطر نشان کرد: با هدف حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر؛ 26 شعبه در سطوح مختلف اعم از دادگاه های تجدید نظر استان، دادگاه های عمومی و انقلاب، شعب بازپرسی و دادیاری دادسراهای عمومی و انقلاب مستقر در مشهد و سایر حوزه های قضایی بصورت ویژه به پرونده های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر رسیدگی می کنند.
گفتنی است: شعب ویژه رسیدگی کننده به پرونده های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر دادگاه های تجدید نظر استان در محاکم کیفری 2 مشهد و شعب بازپرسی و دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در سایر شهرستانها نظیر گناباد، قوچان، درگز، تربت حیدریه و سایر شهرستانها مستقر هستند.

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.